3868496 - ارائه لایحه ممنوعیت تبلیغات هدفمند سیاسی در اتحادیه اروپا

به گزارش اینستاگرام فا به نقل از انگجت، طبق این لایحه آگهی دهندگان در صورتی مجاز به استفاده از داده‌ها هستند که کاربران به طور کاملاً شفاف رضایت خود را در این زمینه اعلام کنند.

اگر چنین قانونی به اجرا درآید، آگهی دهندگان باید جزئیات دقیقی درباره حوزه‌ای که در تبلیغات هدف گرفته‌اند و همچنین روش‌های مورد استفاده شان اعلام کنند.

همچنین شفافیت هر تبلیغ از لحاظ شرایط نمایش نام فرد یا سازمان سفارش دهنده بیشتر می شود. علاوه برآن باید مشخص شود هزینه چطور پرداخت شده، منبع تأمین کجا است و ارتباط آن با یک انتخابات یا رفراندوم چیست.

کمیسیون اتحادیه اروپا امیدوار است این اقدامات هدف گیری افراد توسط کمپین‌ها و گمراه کردن آنها را سخت‌تر کند تا به حفاظت یکپارچه انتخابات کمک شود.

بیشتر بخوانید :   تجهیزات بیوتکنولوژی در لیست اول تحریم‌ها علیه کشور است

«ورا یارووا» معاون کمیسیون اتحادیه اروپا در امور ارزش‌ها و شفافیت در بیانیه‌ای اعلام کرد: انتخابات نباید به رقابتی مبهم و غیرشفاف تبدیل شود. مردم باید بدانند چرا تبلیغی برای آنها نمایش داده می‌شود.

در صورت تصویب لایحه مذکور، اعضای اتحادیه اروپا باید جریمه‌هایی برای نقض این قانون تصویب کنند. مقامات ملی حفاظت از داده‌ها نیز وظیفه رصد شیوه استفاده از داده‌های خصوصی را برعهده خواهد داشت و در صورت نیاز میزان جریمه برای شرکت‌ها را تعیین می‌کنند.

تبلیغات سیاسی یکی از چالش‌های مهم پلتفرم‌های آنلاین در سال‌های اخیر است. فیس بوک و گوگل پس از اتمام رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به طور موقت تبلیغات را موقت کردند تا از گسترش اخبار جعلی جلوگیری کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *