3889419 - لایحه جدید اندونزی برای گرفتن حق رسانه هایش از گوگل و فیس بوک

به گزارش اینستاگرام فا به نقل از رویترز، این اقدام با الهام از قانون مشابهی که در استرالیا وضع شده، انجام می‌شود.

به گفته ونسسلاس مانگوت رئیس انجمن رسانه‌های سایبری اندونزی (AMSI) این اقدام با هدف تضمین وضع پرداخت مبالغی عادلانه به رسانه‌هایی انجام شده که اخبار و مقالات خبری تهیه می‌کنند.

الگوریتم‌های شرکت‌های بزرگ فناوری تأثیر قابل توجهی روی درآمد رسانه‌های خبری دیجیتال دارند و روی تعیین مکان نشان دادن گزارش خبری در جستجوی گوگل و فید خبری فیس بوک نیز مؤثر هستند.

این لایحه خواستار آن است که سازمانی مذاکرات میان رسانه‌ها و شرکت‌های فناوری را انجام دهد و همچنین شرکت‌های بزرگ فناوری را ملزم می‌کند تا اقدامات بیشتری برای فیلتر محتوای فریبکارانه انجام دهند.

بیشتر بخوانید :   وقتی پوتین در زمین دیپلماسی سایبری بازی می کند

به گفته امیر سوهرلان یکی از کارشناسان تبلیغات، حدود نیمی از درآمد تبلیغات دیجیتال اندونزی به فیس بوک و گوگل تعلق دارد.

استرالیا در ماه مارس قانونی وضع کرد که طبق آن فیس بوک و گوگل باید برای پرداخت هزینه به تولید کنندگان محتوای خبری، مذاکراتی انجام دهند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *