3754901 - ایجاد ۳فن بازار تخصصی در حوزه های مختلف

به گزارش اینستاگرام فا به نقل از معاونت علمی و فناوری،فن بازارها در ایران در ۲ نوع منطقه‌ای و تخصصی فعالیت می‌کنند. فن بازارهای منطقه‌ای در حیطه جغرافیایی مشخص ایجاد شده اند و فعالیت ها و ماموریت های فن بازار ملی را در استان‌ها اجرایی می‌کنند.

مجریان کار هم شهرک‌های صنعتی استان، پارک علم و فناوری یا جهاد دانشگاهی استان‌ها هستند.

فن‌بازارهای منطقه‌ای عملیات اصلی خود را از طریق کارگزاران خصوصی تحت نظارت خود انجام می‌دهند.

اما فن‌بازارهای تخصصی بر اساس اولویت‌های «الف» فناوری در نقشه جامع علمی کشور ایجاد می‌شوند و حوزه‌های مختلفی چون فناوری هوافضا، اطلاعات و ارتباطات، هسته‌ای، نانو و میکرو، نفت و گاز، زیست فناوری، زیست محیطی و نرم و فرهنگی را دربر می‌گیرند.

بیشتر بخوانید :   قفل شدن گوشی های شیائومی در ایران !

در حال حاضر نیز ۳ فن بازار سلامت با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهر هوشمند با همکاری شهرداری تهران و فن بازار تخصصی گاز با همکاری شرکت ملی گاز ایران ایجاد شده است. دیگر حوزه‌های فناورانه نیز به زودی فن بازار تخصصی خود را خواهند داشت.

بر اساس آخرین آمارهای موجود در حال حاضر ۲۶ هزار و ۶۲۰ کاربر، ۴ هزار و ۳۲۹ شرکت و ۱۴ هزار و ۴۱ محصول در فن بازار ملی ایران به ثبت رسیده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *