همکاری‌های علمی و پژوهشی محققان ایرانی با ۴ کشور گسترش یافت

3491967 - همکاری‌های علمی و پژوهشی محققان ایرانی با ۴ کشور گسترش یافت

به گزارش اینستاگرام فا به نقل از معاونت علمی و فناوری، این حمایت ها ارتباط علمی بین المللی را گسترش می دهد و زمینه انجام پروژه های تحقیقاتی بین کشور ها را ایجاد می کند.

در همکاری فناورانه با کشور ژاپن فراخوانی منتشر شد که شامل دو قالب حمایتی است. حمایت در قالب فراخوان انجمن ترویج علم ژاپن و حمایت در قالب همکاری باز.

بر این اساس انجمن ترویج علم ژاپن ( JSPS ) سالیانه فراخوانی منتشر می کند که از فعالیت های پژوهشی محققان دو کشور حمایت می شود. کلیه حوزه های علوم طبیعی، علوم انسانی و علوم اجتماعی اولویت این همکاری است. همچنین در قالب همکاری باز حوزه های علمی که در فراخوان با انجمن ترویج علم ژاپن را پوشش نمی دهد شامل می شود.

در همکاری با کشور روسیه نیز تا کنون ۲ فراخوان منتشر شده است. در این فراخوان با بنیاد پژوهش های بنیادی روسیه همکاری می شود. در فراخوان با این نهاد از طرح های در زمینه هایی چون ریاضیات، فیزیک و اخترشناسی، شیمی و مواد پیشرفته، زیست شناسی، اقتصاد، تاریخ، مکانیک، هوا و فضا و مطالعات پیشرفته نفت و گاز حمایت می شود.