بر اساس تازه‌ترین مصاحبه‌ی وب‌سایت معروف گیم اینفورمر با مدیران استودیوی سرشناس ناتی داگ، به نظر می‌رسد که بازی جدید Uncharted در آینده راهی بازار خواهد شد، در ادامه با اینستاگرام فا همراه باشید.

بدون هیچ شک و تردیدی، سری آنچارتد یکی از بهترین و ارزشمندترین مجموعه‌های انحصاری پلی‌استیشن به شمار می‌رود. فرنچایزی که چهارمین نسخه‌ی آن در سال ۲۰۱۶ میلادی توسط استودیوی نامدار ناتی داگ و شرکت سونی ساخته و راهی بازار شد و به لطف داستان درگیرکننده، گیم‌پلی مهیج و ماجراجویی‌های جذاب نیتن دریک، در زمان انتشار حسابی مورد تمجید و تشویق منتقدان قرار گرفت؛ به طوری که شماری از گیمرها بر این باورند که این عنوان یک الگوی بی‌نقص برای سایر بازی‌ها است و تجربه‌ی احساسی و عمیقی را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد.

آن‌طور که به نظر می‌رسد، جدیدترین بازی مجموعه داستان نیتن دریک را به پایان رسانده و هواداران نباید منتظر ماجراجویی جدیدی باشند. با این حال، ظاهرا استودیوی ناتی داگ تمامی راه‌ها را برای بازگشت به این مجموعه نبسته و ممکن است در آینده شاهد عرضه‌ی اثر جدیدی از این فرنچایز باشیم. ماجرا از این قرار است که چندی پیش وب‌سایت مشهور گیم اینفورمر مصاحبه‌ای با مدیران ناتی داگ داشته و در جریان این گفت‌وگو، اطلاعات بیشتری در رابطه با پروژه‌های بعدی سازندگان و احتمال توسعه‌ی دو سری لست آو آس و آنچارتد ارائه شده است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

علاقه‌ی مدیر ناتی داگ به ساخت بازی جدید Uncharted

ایوان ولز، مدیر ارشد ناتی داگ، در پاسخ به این سوال که آیا به توسعه‌ی دو مجموعه‌ی The Last of Us و Uncharted علاقه‌مند است، اعلام کرد که با وجود تمایل به ساخت بازی‌های کاملا جدید، نمی‌توان منکر محبوبیت زیاد دو فرنچایز مذکور شد و به همین خاطر، به احتمال قوی در آینده شاهد عرضه‌ی بازی‌های جدیدی از این دو سری خواهیم بود. البته، تحقق این موضوع به این راحتی هم نیست و ناتی داگ برای ساخت بازی‌های جدید به زمان کافی احتیاج دارد. او در این باره توضیح می‌دهد:

من فکر می‌کنم پاسخ سوال شما مشخص است. به نظر من، ساخت بازی‌های کاملا جدید بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، اما هنوز هم عشق و علاقه‌ی زیادی به دو سری لست آو آس و آنچارتد وجود دارد. من فکر می‌کنم که در آینده هر دو نوع پروژه [بازی جدید و بازگشت به مجموعه‌ها] را از سوی ناتی داگ خواهید دید.

بدیهی است که اظهارات ولز به صراحت ساخت بازی جدید Uncharted را تایید نمی‌کند، اما اینکه حداقل یکی از مدیران استودیوی ناتی داگ بعد از سال‌ها از علاقه‌ی شخصی خود به ساخت و توسعه‌ی چنین فرنچایزی سخن می‌گوید، می‌تواند امیدها را در دل هواداران زنده کند و چه بسا این گفته‌ها به تمامی شایعه‌ها در خصوص بازی جدید آنچارتد دامن می‌زند. از طرفی، با توجه به موفقیت‌های تجاری مجموعه، منطقی است که شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی نیز با ساخت عناوین جدید فرنچایز موافق باشد و برای تحقق این امر، به تامین هزینه‌ها و ساخت بازی چارغ سبز نشان دهد. البته، همه چیز به این سادگی نیست و ناتی داگ برای ساخت بازی‌های جدید یک سری قوانین و سیاست‌های منحصر به فردی دارد.

uncharted 4 1024x576 - آیا بازی جدید Uncharted ساخته خواهد شد؟

در ادامه، سوالی مبنی بر اینکه آیا ناتی داگ به ریشه‌های خود بازخواهد گشت، مطرح شد که ایوان ولز با ارائه‌ی توضیحاتی، به محدودیت زمان در خلق بازی‌های مختلف اشاره کرد. او معتقد است که سن زیادی دارد و معلوم نیست تا چند سالگی در حوزه بازی‌های ویدیویی فعالیت خواهد داشت. آقای ولز در این زمینه می‌گوید:

اگر ما از نظر زمان هیچ محدودیتی نداشتیم، من مطمئن بودم که ما به ریشه‌های خود و آثار قدیمی خود بازمی‌گشتیم. این قطعا یک مورد بسیار سرگرم‌کننده و جذابی است. شما مشاهده می‌کنید که استودیوی اینسامنیاک گیمز چه رویکرد خوبی را برای سری معروف Ratchet & Clank در پیش گرفته است. بی‌شک این اتفاق بسیار خوبی است که به چنین محتویاتی پرداخته شود. اما همان‌طور که اشاره کردم، ما مشکل محدودیت زمان داریم. من ۴۸ سال سن دارم و مشخص نیست که تا چند سالگی بتوانم به ساخت و توسعه‌ی بازی بپردازم. بر این اساس، باید در انتخاب پروژه‌ها به صورت گزینشی عمل کنیم.

روند ساخت بازی‌ها در ناتی داگ

برخلاف اغلب استودیوهای بازی‌سازی، ناتی داگ با رویکرد خاص خود به توسعه‌ی عناوین مختلف می‌پردازد. در واقع، زمانی که پروسه‌ی ساخت یک بازی در ناتی داگ به اتمام می‌رسد، تیم توسعه‌دهنده به سرعت فعالیت روی پروژه دیگر را آغاز نمی‌کنند و در عوض زمان زیادی را به تحلیل و بررسی ساخته‌ی خود اختصاص می‌دهند. نیل دراکمن، کارگردان دو سری لست آو آس و آنچارتد، در این مصاحبه اعلام کرد که اعضای این استودیو همواره بعد از تکمیل روند ساخت بازی، اثر خود را مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار می‌دهند و با حوصله‌ی کامل روی این موضوع مشغول به کار می‌شوند. از این رو، بحث محدودیت زمان در ناتی داگ بیشتر از هر استودیوی دیگری مطرح است و افراد فرصت زیادی برای کار روی چندین پروژه را ندارند.

از طرفی، ناتی داگ همواره به ساخت بازی‌های با کیفیت معروف بوده است. در واقع هر اثری که مهر ناتی داگ را دارد، در بازار مورد استقبال بازیکنان قرار می‌گیرد. نیل دراکمن دلیل این موضوع را تا حدودی روشن کرده و طبق اظهارات او، ظاهرا مدیران ارشد این استودیو در ابتدا تمامی ایده‌های جالب را بررسی و سپس چالش‌برانگیزترین پروژه را انتخاب می‌کنند. آن‌طور که این کارگردان خلاق گفته، ناتی داگ همواره در راستای پیشرفت صنعت بازی‌های ویدیویی قدم برمی‌دارد و ساخته‌ی آن‌ها باید یک قدم رو به جلو برای این حوزه باشد.

نیل دراکمن در این زمینه توضیح می‌دهد:

زمانی که ما یک پروژه را به پایان می‌رسانیم، مدت زمان زیادی را به تحلیل و بررسی رویکردها اختصاص می‌دهیم. در واقع بعد از اتمام ساخت یک بازی، ما به سرعت فرآیند ساخت یک بازی جدید و یا توسعه‌ی دنباله‌های مجموعه‌های پیشین را آغاز نمی‌کنیم. اعضای استودیوی ناتی داگ با حوصله کامل روی این موارد مشغول به کار هستند و تمامی طرح‌های مفهومی را با دقت  بررسی و تحلیل می‌کنند. در آخر، به این موضوع نگاه می‌کنیم که چه چیزی برای ما جذاب و ارزشمند است؟ چه چیزی ما را به معنای واقعی کلمه به چالش می‌کشاند و در واقع، یک قدم رو به جلو برای ناتی داگ تلقی شود؟ چه پروژه‌ای می‌تواند باعث موفقیت و پیشرفت صنعت بازی‌های ویدیویی شود؟ این‌ها مواردی هستند که به تیم ما برای ساخت بازی‌های جدید انگیزه می‌دهد.

در خلال این صحبت‌ها، از نیل دراکمن نیز در رابطه با ساخت بازی‌های داستانی سوالاتی پرسیده شد که او نیز به سهم خود به شایعه‌ی ساخت بازی جدید Uncharted دامن زد. همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، این روزها بیشتر کمپانی‌های ناشر و بازی‎‌سازی به ساخت عناوین آنلاین و صدالبته سرویس محور روی آورده‌اند و گزارش‌های منتشر شده نیز از عملکرد عالی آن‌ها حکایت دارند. از بازی فورتنایت گرفته تا کال آو دیوتی وارزون و همچنین ساخت یک اثر سرویس محور از سری اساسینز کرید توسط یوبی‌سافت، همگی به موفقیت تجاری چنین آثاری اشاره می‌کنند.

بیشتر بخوانید :   مکان‌های مخفی در بازی GTA V - موارد پنهان محبوب‌ترین بازی Rockstar

با این وجود، به نظر می‌رسد که ساخت بازی‌های داستانی یک بخش جداناپذیر از استودیوی نامدار ناتی داگ است و علی‌رغم موفقیت‌های ارزشمند بازی‌های آنلاین، تیم توسعه‌دهنده کماکان به توسعه‌ی بازی‌های داستانی و تک‌نفره علاقه‌مند است. نیل دراکمن در این خصوص می‌گوید:

بدون شک همین‌طور است؛ چرا که این موضوع به عنوان ریشه اصلی ناتی داگ به شمار می‌رود. من فکر می‌کنم که ساخت بازی‌های تک‌نفره و داستانی همچنان برای ما و گیمرها قابل احترام هستند. بنابراین من فکر می‌کنم تا زمانی که قادر به انجام این کار باشیم، همچنان رویکرد خود را ادامه خواهیم داد.

این بدان معنا نیست که ناتی داگ در آینده هیچ بازی آنلاین و چندنفره‌ای را راهی بازار نخواهد کرد. بر اساس تمامی حدس و گمان‌هایی که طی ماه‌های اخیر در سراسر فضای مجازی به چشم می‌خورند، به نظر می‌رسد که استودیوی ناتی داگ در حال حاضر روی توسعه‌ی دو پروژه مشغول به کار است. یکی از این پروژه‌ها مربوط به ساخت بازی چندنفره The Last of Us است که به احتمال قوی در قالب یک بازی کاملا مستقل در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت. دیگر پروژه‌ی آن‌ها، بازسازی اولین بازی سری لست آو آس است که این موضوع صرفا به خاطر آشنایی تیم سازنده با سخت افزارها و قابلیت‌های پلی‌استیشن ۵ صورت می‌گیرد.

اولین بازی چندنفره ناتی داگ

اگر اخبار دنیای بازی‌ها را در رسانه سرگرمی دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که روز گذشته شایعه‌ی جدیدی از ساخت اولین بازی چندنفره ناتی داگ منتشر شد. ماجرای این گزارش‌ها از این قرار است که آگهی استخدام جدیدی از سوی ناتی داگ به اشتراک گذاشته شده که بر اساس آن، به نظر می‌رسد این استودیو به دنبال اعضای جدیدی است تا تیم را در ساخت «نخستین بازی چندنفره و مستقل ناتی داگ» همراهی کنند. آن‌ها هم اکنون به دنبال افرادی می‌گردند که بتوانند به عنوان طراح گیم پلی، طراح محیط، مرحله، طراح سیستم کسب درآمد از آیتم‌های داخل بازی و برنامه‌نویس هوش مصنوعی روی پروژه کار کنند. در ضمن، برخی از افراد به صورت رسمی و برخی دیگر به صورت موقت به استخدام درمی‌آیند.

ناتی داگ تا به این لحظه جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نکرده، اما انتخاب تصویری از بازی پرطرفدار The Last of Us Part 2 به عنوان پس زمینه آگهی استخدام گمانه‌زنی‌هایی را به وجود آورده است. گروهی از کاربران فضای مجازی احتمال می‌دهند ایده‌هایی که قرار بود به بخش چندنفره بازی مزبور تبدیل شوند، احتمالا گسترش یافته و قرار است در قالب یک محصول مستقل وارد بازارهای جهانی شوند. البته، کاربران برای اثبات ادعای خود تنها به تصویر پس زمینه آگهی استخدام بسنده نکرده و مدرک دیگری دارند. ناتی داگ در بیانیه رسمی‌ای که در سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی پیرامون بخش چندنفره The Last of Us 2 منتشر کرده بود، رسما اعلام کرد حاصل تلاش‌های تیم برای گسترش رقابت‌های چندنفره قطعا به دست طرفداران خواهد رسید اما چطور و چگونه در حال حاضر مشخص نیست.

با توجه به گفته‌های فوق، ظاهرا توسعه‌ و ساخت بازی جدید Uncharted در حال حاضر در اولیت اصلی ناتی داگ نیست و به همین خاطر، جدا از ابراز علاقه‌ی مدیران، هیچ گزارش رسمی و غیررسمی در خصوص ساخت بازی جدید فرنچایز منتشر نشده است. از این رو، اگر هم این عنوان وارد مرحله‌ی ساخت و توسعه‌ی خود شود، بی‌شک به این زودی‌ها در دسترس بازیکنان قرار نخواهد گرفت و حداقل چند سالی با عرضه‌ی آن فاصله داریم. از این رو، بهتر است فعلا منتظر معرفی بازی بعدی آنچارتد نباشید. هرچند، این نکته را هم باید در نظر گرفت که ممکن است با سیاست‌های جدید سونی، رویکرد ناتی داگ نیز دستخوش تغییرات زیادی شود و شاهد عرضه‌ی بازی‌های جدیدی از سوی این بازی‌ساز باتجربه و خلاق باشیم.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با احتمال ساخت بازی جدید Uncharted چیست؟ با توجه به اینکه استودیوی ناتی داگ در ظاهر روی هیچ پروژه بزرگی مشغول به کار نیست، به نظر شما آیا ساخته‌ی بعدی آن‌ها در ارتباط با سری آنچارتد خواهد بود؟ شما چه انتظارهایی از بازی جدید این فرنچایز پرطرفدار دارید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *